ببینید | خاطرات کاغذی | بابا لنگ دراز

داستان دختر سرزنده و باهوشی به نام «جودی اَبوت» که در پرورشگاه بزرگ می شود اما با پشتیبانی مالی حامی مرموز خود که جودی او را با نام "جان اسمیت" می‌شناسد، می‌تواند به دبیرستان راه یابد. جودی حامی خود را نمی شناسد و فقط يک بار سایۀ او را دیده است و به‌ خاطر پاهای درازش، او را "بابا لنگ دراز" صدا می‌زند. یادتان هست آن نقاشی که از بابا لنگ دراز کشیده و به دیوار اتاقش زده بود.
کد خبر: ۱۳۹۸۱۵۱
نویسنده مریم فلاح

 جودی در مقابل خوبی‌های حامی ‌اش تنها کاری که باید انجام می داد این بود که هر ماه برایش نامه بنویسد؛ بدون اینکه انتظار دریافت پاسخ نامه‌هایش را داشته باشد. معمولا درباره زندگی و فعالیت هایش در مدرسه برای بابا نامه می نوشت. جودی در مدرسه به سختی تلاش می کرد فاصله فرهنگی خود با دوستانش که ناشی از بزرگ شدن در انزوای پرورشگاه بود را جبران کند و... در یکی ، دو قسمت پایانی بالاخره هویت واقعی بابا برای جودی روشن شد . چقدر در انتظار تماشای قسمت آخر این کارتون بودیم. البته آنهایی که قبلا رمانش را خوانده بودند پایانش را برایمان تعریف کرده بودند. "بابا لنگ دراز" را طی دهه 70 با مدیر دوبلاژ زهره شکوفنده به تماشا می نشستیم. گوینده تیتراژ این انیمه "مهین کسمایی" بود وصدای پرانرژی جودی را با صداپیشگی "زهره شکوفنده" می شنیدیم.

تعداد بازدید : 34


سایر صداپیشگان عبارتند از: رزیتا یاراحمدی(سالی مک‌بِراید-هم اتاقی جودی)،مهوش افشاری(جولیا پندلتون-هم اتاقی جودی)،کیکاووس یاکیده(جرویس پندلتون-عموی جولیا و همان آقای اسمیت)،کامبیز شکوفنده(جیمی مک‌بِراید-برادر بزرگ سالی)، ژاله علو(کاترین لیپت-مدیر پرورشگاه )،زهرا آقارضا(خانم سمپل)
"بابا لنگ دراز" با نام اصلی "بابا لنگ دراز من" (به ژاپنی: Watashi No Ashinaga Ojisan) یک مجموعه انیمه ژاپنی است که سال ۱۹۹۰ توسط استودیو ژاپنی نیپون انیمیشن ، بر مبنای رمان "بابا لنگ‌دراز" به قلم جین وبستر ساخته شد. "بابا لنگ‌ دراز" سال ۱۹۹۰ جایزه بهترین فیلم تلویزیونی را از آژانس فعالیت‌های فرهنگی کودکان ژاپن دریافت کرده‌است.
این انیمه در بین کشورهای آسیایی و اروپایی از محبوبیت خاصی برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها